Μας το έστειλε φίλη του ιστολογίου.

Είναι παλαιότερο, αλλά η σκέψη της είναι μήπως και πάρουμε χαμπάρι ότι κάποια πράγματα δεν είναι αυτό που δείχνουν κι εμείς δεν πρέπει να ασχολούμαστε καθόλου μα καθόλου μ’ αυτά.

Πρόκειται για την εφημερίδα «Κιβωτός της Ορθοδοξίας». Θα καταθέσουμε το δημοσίευμα:




Κιβωτός της Ορθοδοξίας /Επικαιρότητα
Μεγάλος αφορισμός ή μέγα λάθος;

Δευτέρα, 18 Μαΐου 2020, 10:13


Την Κυριακή , την ημέρα της μεγάλης επιστροφής των πιστών στους ναούς ,ο πρώην Καλαβρύτων Αμβρόσιος ανέγνωσε τον μεγάλο αφορισμό για Μητσοτάκη ,Κεραμέως ,Χαρδαλιά , σε βάρος τριών ανθρώπων που έχουν δείξει οτι είναι κοντά στην Εκκλησία.Είτε διαφωνεί κάποιος με τον κ.Αμβρόσιο είτε συμφωνεί το όλο θέμα που ανέκυψε στα ξαφνικά πρέπει να προβληματίσει .

-Η ανάγνωση έγινε όταν σε όλους τους ναούς οι πιστοί επέδειξαν παροιμιώδη αυτοσυγκράτηση , κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις. Όταν το σύνολο των μητροπολιτών ξεπέρασε βήμα- βήμα όλα τα προβλήματα.

-Όπως ήταν φυσικό προκάλεσε μέγα θόρυβο για ένα θέμα το οποίο στην ουσία δεν υφίσταται αφού ένας δεσπότης δεν μπορεί να αφορίζει κανένα δημόσιο πρόσωπο χωρίς να το γνωρίζει η Σύνοδος.

-Ο αφορισμός είναι ανυπόστατος και ουδείς μπορεί να πιστέψει οτι με την κίνηση αυτή ο κ.Αβρόσιος καταδίκασε τους τρείς στην αιώνια κόλαση… από την στιγμή που η Σύνοδος θεωρεί τον αφορισμό ανυπόστατο.

-Τα τρία πολιτικά πρόσωπα δεν γίνεται να κατηγορηθούν ως εχθροί της πίστεως επειδή έλαβαν μέτρα για την υγεία των πολιτών ακόμη και υπερβολικά.

-Ο αφορισμός αφορά κυρίως αμαρτήματα που έχουν σχέση με αιρέσεις ,διωγμούς, αμφισβήτησης των Θείων με χαρακτηριστικές ενέργειες…Κάτι που κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί οτι όλα αυτά συνέβησαν…

https://ikivotos.gr/post/10125/megalos-aforismos-h-mega-lathos




Πότε και με ποιόν τρόπο έδειξαν ότι είναι κοντά στην Εκκλησία τα συγκεκριμένα πρόσωπα;

Ποιό είναι το κριτήριο με βάση το οποίο καταλήγει η εφημερίδα στο συμπέρασμα αυτό;

Μήπως ο τρόπος που κι αυτή είναι «κοντά» στον Θεό;


   Ποιος το είπε ότι ένας Δεσπότης δεν μπορεί να αφορίζει;

  Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έπρεπε να εγκρίνει τον αφορισμό; Ποιος κανόνας της Ορθοδοξίας το αναφέρει αυτό;




Γράφει επίσης: «αφορισμός αφορά κυρίως αμαρτήματα που έχουν σχέση με αιρέσεις ,διωγμούς, αμφισβήτησης των Θείων με χαρακτηριστικές ενέργειες…Κάτι που κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί οτι όλα αυτά συνέβησαν…».

Αυτά. Τα χρόνια που ζούμε είναι δείγμα της ζωής μας και της σχέσης μας με τον Θεό. Σκοτεινά είναι.

Κι από πρόσωπα και θεσμούς που ηθελημένα ή από αμέλεια μας προσθέτουν χάος, είναι καλό να κρατάμε αποστάσεις.