Γράφει ο δικηγόρος Νίκος Αντωνιάδης

Κατόπιν συνεργασίας μου με τον Δημήτρη Ποντίκα και την Μαριάννα Ευαγγέλου κατέληξα στο τελικό κείμενο του εγγράφου που θα απευθύνουν μαθητές, γονείς και καθηγητές στον πρωθυπουργό, στον υπουργό Υγείας, στην υπουργό Παιδείας, στον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων και στην επιτροπή εμπειρογνωμώνων, με το οποίο απαιτούν απαντήσεις στα κρίσιμα ερωτήματα που θέτουν.

Δηλώνουν ότι απέχουν από τα μαθήματα μέχρι να λάβουν τις απαντήσεις αυτές.

Πιστέψτε με, δεν τις έχουν. Είναι ρουά ματ. Πάμε απλά να τινάξουμε στον αέρα τα self test. Τινάζουμε τα rapid test συνολικά και επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε με τα τελικά ερωτήματα.

Και επειδή απαντήσεις δεν έχουν, τα τελικά ερωτήματα που αφορούν στην αμφισβήτηση του συνόλου των “κρουσμάτων”, τόσο από τα rapid test όσο και από τα μοριακά, από την αρχή της “πανδημίας” μέχρι σήμερα, ώστε νομοτελειακά και στην αμφισβήτηση του συνόλου των περιοριστικών μέτρων και των lock down, καθώς και στην αμφισβήτηση της “εξαφάνισης” της γρίπης, θα τα απευθύνω εγώ μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας μου με τους κορυφαίους των κορυφαίων.

Στην τελική ευθεία για την μήνυση…

Οι διευθύνσεις των σχολείων, οι οποίες κατά τα λοιπά εκτελούν εντολές και εφαρμόζουν Κ.Υ.Α., είναι υποχρεωμένες να παραλάβουν τα έγγραφα αυτά, να τα πρωτοκολλήσουν και να τα διαβιβάσουν αρμοδίως.

Η υποχρέωση πρωτοκόλλησης προβλέπεται από το άρθρο 12 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (νόμος 2690/1999), σε περίπτωση δε άρνησης υπέχουν πειθαρχική και ποινική ευθύνη για παράβαση καθήκοντος.

Η κατάθεσή τους μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά με αποστολή τους στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των σχολείων ή ακόμα και με δικαστικό επιμελητή. Αυτό, εις ό,τι αφορά στους μαθητές επειδή απαγορεύεται η είσοδος των γονέων στα σχολεία. Μπορούν κάλλιστα όμως να τα παραδώσουν οι ίδιοι οι μαθητές στους διευθυντές των λυκείων ή οι γονείς στην εξωτερική πόρτα του σχολείου.

Μπορείτε να κάνετε αντιγραφή (copy paste) το κείμενο που ακολουθεί και εν συνεχεία επικόλληση (paste) σε έγγραφο στον ηλεκτρονικό σας υποογιστή ή ως κείμενο σε ηλεκτρονικό μήνυμα.

Σκοπός είναι τα έγγραφα αυτά να κατατεθούν κατά χιλιάδες.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ :

-Προς τον Πρωθυπουργό,

την Υπουργό Παιδείας,

τον Υπουργό Υγείας,

τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας,

τον Πρόεδρο του Ε.Ο.Δ.Υ.

την Επιτροπή Εμπειρογνωμώνων του Υπουργείου Υγείας.

-Δια της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δια της Διευθύνσεως του Λυκείου.

Αποφασίστηκε η επιστροφή των μαθητών και των καθηγητών του Λυκείου στα σχολεία όλης της χώρας με την προϋπόθεση της προηγούμενης υποβολής στους σε self test.

Επιφυλασσόμενοι να επανέλθουμε με επόμενη σειρά κρίσιμων ερωτημάτων σχετικά με την επιστημονική και νομική βάση της υποχρεωτικότητας των self test ώστε από τις απαντήσεις σας στο σύνολο των ερωτημάτων που θα σας έχουμε θέσει να λάβουμε την τελική αποφασή μας για την επιστροφή στα σχολεία, σήμερα στα Λύκεια αύριο στα Γυμνάσια, τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, παρακαλούμε να έχουμε έγγραφη απάντηση στα κάτωθι ερωτήματα :

-Σύμφωνα με το άρθρο 31 του νόμου 4737/22.10.2020 (κύρωση της από 25.9.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου), “εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος από τη διασπορά του κορωνοϊού και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31ης.01.2021, απαγορεύονται η ελεύθερη διάθεση, η θέση σε λειτουργία και η χρήση ιατροτεχνολογικών προϊόντων από φυσικά πρόσωπα ως τελικούς χρήστες, που χρησιμοποιούν για την διενέργεια δοκιμαστικών ταχέων μοριακών ελέγχων για τη μέτρηση ή την ανίχνευση αντισωμάτων που συνδέονται με τον κορωνοϊό COVID-19. Νομίμως λειτουργούντα ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια και δημόσιες δομές υγείας, όπως νοσοκομεία, Δομές Πρωτοβάθμιας υγείας και ο ΕΟΔΥ δύνανται να χρησιμοποιούν ιατροτεχνολογικά προϊόντα ταχέων μοριακών ελέγχων (rapid test) για τη διενέργεια ελέγχων νόσησης από τον κορωνοϊό, φυσικών προσώπων, υπό τον όρο της παρουσίας ιατρονοσηλευτικού προσωπικού υπεύθυνου για την ορθή χρήση του προϊόντος και την κατάλληλη ενημέρωση του φυσικού προσώπου ως προς το εξαγόμενο αποτέλεσμα”.

*

Τι άλλαξε σε επιστημονικό επίπεδο από την δημοσίευση του ανωτέρω νόμου μέχρι την απόφασή σας για την υποχρεωτικότητα των self test, ώστε σήμερα όχι απλώς επετράπη αλλά επεβλήθη η χρήση των τεστ από “φυσικά πρόσωπα” και ειδικότερα από ανήλικους μαθητές Λυκείων και τους καθηγητές; Γιατί ναι μεν η ανωτέρω διάταξη ισχύει έως την 31.1.2021, πλην όμως υποθέτουμε ότι εξακολουθεί και υφίσταται “άμεσος κίνδυνος από τη διασπορά του κορωνοϊού”, ενώ απορίας άξιον είναι πώς εξ αρχής προβλέφθηκε η καταληκτική αυτή ημερομηνία, εκτός και αν η μεταβολή των επιστημονικών και επιδημιολογικών δεδομένων είναι σε τέτοιο βαθμό προβλέψιμη ή προβλέψιμος ήταν ο χρόνος ετοιμότητας των εταιρειών να κατασκευάσουν self test.

-Όπως απεδείχθη, προμηθεύτρια εταιρεία των self test που διατέθηκαν προς χρήση από μαθητές και καθηγητές είναι η εταιρεία Roche. Στις εσώκλειστες οδηγίες και ειδικότερα στο τεχνικό φυλλάδιο ασφαλείας της ρητά αναφέρεται ότι η διαχείριση των υπολειμμάτων (το buffer που θα χρησιμοποιηθεί και ό,τι απομείνει από το κιτ) είναι διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων. Δεν πρέπει να περάσουν μέσα σε υδάτινο ορίζοντα, ή στο έδαφος. Θα πρέπει να αποσταλούν σε ειδική, πιστοποιημένη/αδειοδοτημένη εταιρεία διαχείρισης χημικών αποβλήτων. Παρά ταύτα υπήρξαμε αποδέκτες των διαβεβαιώσεων συνεργαζομένων και μη με την κυβέρνηση ειδικών επιστημόνων, όπως του κ. Δερμιτζάκη και του κ. Κούβελα, ότι δεν απαιτείται η διαχείριση αυτή και ότι μαθητές και καθηγητές μπορούν να αντιμετωπίζουν τα παρελκόμενα των self test σαν κοινά οικιακά απορρίματα. Μετά την δημόσια πρόσκληση του δικηγόρου Νίκου Αντωνιάδη και του ερευνητή Δημήτρη Ποντίκα προς τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, με την οποία ζητάνε την παρέμβασή του για την αναστολή της διαδικασίας των self test μέχρι να αποσαφηνιστεί το θέμα της διαχείρισης των ανωτέρω αποβλήτων, ακούσαμε στα δελτία ειδήσεων ότι τα παρελκόμενα των θετικών τεστ θα απορρίπτονται στους κοινούς κάδους σε δύο σακούλες, τα αρνητικά σε μία, ενώ υπήρξε προειδοποίηση, το πρώτον όμως μετά τις δημόσιες τοποθετήσεις των ανωτέρω δικηγόρου και ερευνητή, για τα υγρά απόβλητα και ότι αυτά δεν θα πρέπει επουδενί να απορρίπτονται στις αποχετεύσεις, οπότε απέμεινε το ερώτημα πού τότε θα πρέπει να απορρίπτονται.

*Γιατί δεν έχει προβλεφθεί διαδικασία περισυλλογής και καταστροφής των αποβλήτων των self test σύμφωνα με τις αυστηρές κατά τα άνω οδηγίες της εταιρείας Roche; Βεβαιώνετε ότι η διαχείριση και η απόρριψή τους σύμφωνα με τα όσα ισχυρίστηκαν οι ανωτέρω επιστήμονες Μανώλης Δερμιζτάκης και Δημήτρης Κούβελας ή τα όσα αναφέρθηκαν στα δελτία ειδήσεων της Κυριακής 11 Απριλίου 2021, παρά τα όσα ρητά αναφέρει στις οδηγίες η εταιρεία που προμήθευσε το ελληνικό κράτος με τα self test που χρησιμοποιούμε, είναι ασφαλής για το περιβάλλον; Βεβαιώνεται ότι δεν υφίσταται κίνδυνος διασποράς του ιού από τον ανωτέρω τρόπο διαχείρισης;

-Σύμφωνα πάλι με το εσώκλειστο έντυπο της εταιρείας Roche, θετικό αποτέλεσμα των self test δεν αποκλείει επιμόλυνση από άλλα παθογόνα. Το θετικό αποτέλεσμα μπορεί να προκύψει είτε από Sars-CoV-1 ή Sars-CoV-2. Τα αρνητικά αποτελέσματα δεν προορίζονται να αποκλείσουν άλλες μολύνσεις από κορωνοϊούς. Αυτό ισχύει γιατί υπάρχει ένα υψηλό όριο ευαισθησίας ανίχνευσης όπως και ότι οι άλλοι κορωνοϊοί από μία συγκέντρωση και πάνω στο δείγμα δίνουν θετικό αποτέλεσμα. Επίσης, για τον κοινό ανθρώπινο κορωνοϊό τύπου HKU1, δεν έχουν γίνει μελέτες ακόμα, γεγονός το οποίο τονίζεται στο ίδιο εσώκλειστο έντυπο της Roche. Ακόμη, δεν έχουν γίνει μελέτες ούτε για το μυκοβακτήριο της φυματίωσης αλλά ούτε και για τον μύκητα pneumocystis jirovecii ο οποίος προκαλεί υποξεία ευκαιριακή λοίμωξη, που τυγχάνει να έχει τα ίδια συμπτώματα με τον Sars-CoV-2. Σύμφωνα με τα ανωτέρω, το θετικό αποτέλεσμα των self δεν είναι σε καμία περίπτωση μετά βεβαιότητας θετικό στον SARS-CoV-2. Παρά ταύτα, οι συνέπειες της δήλωσής του ως τέτοιου είναι δραματικές, τόσο για τους μαθητές, τους καθηγητές και τις οικογένειές τους, αφού άπαντες θα τίθενται σε υποχρεωτική καραντίνα,

σε καραντίνα δε θα τίθεται και όλη η σχολική μονάδα από εδώ και στο εξής, ενώ ταυτόχρονα θα προκύψει πλασματική αύξηση του καθημερινού αριθμού των “κρουσμάτων”, γεγονός που νομοτελειακά θα οδηγήσει σε περαιτέρω περιορισμό των ατομικών δικαιωμάτων δια της μετά ταύτα επιβολής περιοριστικών μέτρων. Η ανηυχία μας γίνεται εντονότερη εκ το γεγονότος ότι ήδη γίνεται αναφορά από συνεργαζόμενους με την κυβέρνηση επιστήμονες στον εμβολιασμό των παιδιών ως “κλειδί για τον έλεγχο της πανδημίας”.

*Τα self test ανιχνεύουν αποκλειστικά τον SARS-CoV-2 ή και άλλους ιούς και μικρόβια κατά τα ανωτέρω; Είναι δυνατόν η εταιρεία Roche να είναι αξιόπιστη ώστε το ελληνικό κράτος να προμηθεύεται εκατομμύρια τεστ από αυτήν και να υποχρεώνει μαθητές και καθηγητές να τα χρησιμοποιούν, αλλά αναξιόπιστη ως προς τις αυστηρές οδηγίες της για την διαχείριση των αποβλήτων και ως προς την διάγνωση του SARS-CoV-2;

-Σύμφωνα με τις έως τώρα αποφάσεις, οδηγίες και διευκρινίσεις, μαθητές και καθηγητές θα υποβάλλονται σε self test δύο φορές την εβδομάδα, ήτοι Δευτέρα και Πέμπτη και σε περίπτωση που τα αποτελέσματα είναι αρνητικά, θα μπορούν να πηγαίνουν στα σχολεία. Όπως όμως γνωρίζουμε, όλα τα δημόσια και ιδιωτικά εργαστήρια στα έντυπα με τα αρνητικά αποτελέσματα των rapid test (όπως είναι και τα self test) διευκρινίζουν ότι αυτά δεν είναι αξιόπιστα και ότι αρνητικό rapid test δεν σημαίνει ότι ο μαθητής και ο καθηγητής, εν προκειμένω, δεν είναι τελικά θετικός. Στα δε νοσοκομεία είναι επίσης γνωστό ότι τα αρνητικά αποτελέσματα των rapid test αντιμετωπίζονται ως παντελώς αναξιόπιστα διότι πρέπει να διενεργούνται σε συμπτωματικούς και όχι ασυμπτωματικούς εν προκειμένω μαθητές και καθηγητές, αφού “το αντιγόνο μπορεί γενικά να ανιχνευτεί σε ρινικά επιχρίσματα κατά τη διάρκεια της οξείας λοίμωξης”.

*Πώς επιτρέπετε σε μαθητές και καθηγητές να πάνε στα σχολεία με αρνητικό αποτέλεσμα σε rapid test (self test);

*Αν η απάντηση είναι ότι θα τηρούν τα μέτρα (μάσκες, αποστάσεις), γιατί τότε εξ αρχής υποχρεώνονται να υποβάλλονται σε self test;

*Ποιος είναι ο βαθμός αξιοπιστίας των αρνητικών και θετικών αποτελεσμάτων των rapid test (self test); Επιβεβαιώνετε ότι τα τεστ αυτά πρέπει να γίνονται σε συμπτωματικούς και εφόσον είναι αρνητικά σε ασυμπτωματικούς είναι παντελώς αναξιόπιστα, ενώ αν είναι θετικά είναι επίσης αναξιόπιστα διότι δεν ανιχνεύουν μόνο τον SARS-CoV-2;

*Γιατί εν τέλει διενεργούνται από την αρχή της “πανδημίας” rapid test αν σε κάθε περίπτωση είναι αναξιόπιστα; Πόσα από τα “κρούσματα” που έχουν καταγραφεί είναι μετά από rapid test και πόσα από μοριακά;

–Περαιτέρω, έχει γίνει γνωστό ότι η ηγεσία της Δικαιοσύνης έχει αποδεχθεί ως νόμιμη την μη τήρηση των μέτρων (χρήση μάσκας, τήρηση αποστάσεων) στις περιπτώσεις συνάθροισης ατόμων που έχουν προηγουμένως υποβληθεί σε rapid test και αυτό είναι αρνητικό. Ειδικότερα, με αφορμή την μη τήρηση των μέτρων σε τηλεοπτικές, ψυχαγωγικές και άλλες, εκπομπές, προεχούσης της εβδομαδιαίας ψυχαγωγικής τηλεοπτικής εκπομπής “Στην υγειά μας ρε παιδιά” στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, με παρουσιαστή τον ηθοποιό Σπύρο Παπαδόπουλο, ο ως άνω δικηγόρος Νίκος Αντωνιάδης έχει υποβάλει σχετικές αναφορές τόσο στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Βασίλειο Πλιώτα, όσο και στην Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών κ. Σωτηρία Παπαγεωργακοπούλου, με το νομικό ερώτημα αν είναι νόμιμη η μη τήρηση των ανωτέρω μέτρων σε περίπτωση που οι συναθροιζόμενοι έχουν υποβληθεί σε αρνητικό rapid test. Εκ του γεγονότος ότι από την υποβολή των ανωτέρω αναφορών την 12.1.2021 έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τρεισήμισι μηνών και στις τηλεοπτικές εκπομπές στα περισσότερα μεγάλα Μ.Μ.Ε. εξακολουθεί η ίδια συμπεριφορά από παρουσιαστές και καλεσμένους των εκπομπών, προκύπτει ότι η νομική θέση της ηγεσίας της Δικαιοσύνης συμφωνεί με αυτήν των τηλεοπτικών σταθμών, ώστε ερωτάστε γιατί μαθητές και καθηγητές υποχρεούνται στην τήρηση των μέτρων εφόσον η προσέλευσή τους στα σχολεία γίνεται υπό την προϋπόθεση να έχουν προηγουμένως και αυτοί υποβληθεί σε αρνητικό test.

*Σε

κάθε περίπτωση, αν η προηγούμενη υποβολή μαθητών και καθηγητών σε self test είναι αναγκαία για την αποτροπή της διάδοσης του ιού, πώς τότε επιτρέψατε από την αρχή του σχολικού έτους κατά το διάστημα που ίσχυε η δια ζώσης διδασκαλία, την λειτουργία των σχολείων χωρίς την προηγούμενη υποβολή μαθητών και εκπαιδευτικού προσωπικού σε self test, και επειδή αυτά ακόμα δεν υπήρχαν, σε rapid test; Είναι κρίσιμη η ερώτηση, γιατί αν δεν άλλαξαν τα επιστημονικά ή επιδημιολογικά δεδομένα, τα οποία θα πρέπει να μας απαντήσετε ποια ακριβώς είναι, η προηγούμενη παράλειψή σας συνιστά έκθεση σε κίδνυνο της υγείας και τη ζωής του πληθυσμού και θα είναι υπεύθυνη σε μεγάλο βαθμό για την αύξηση στο διάστημα αυτό των “κρουσμάτων” και επομένως και των περιοριστικών μέτρων και των lock down.

*Τέλος, να μας απαντήστε πώς θα ελεγχθεί η διασπορά του ιού στα σχολεία με μία απλή βεβαίωση περί αρνητικότητας και πώς αποκλείεται η περίπτωση ένα ποσοστό των βεβαιώσεων αυτών να είναι ψευδές. Είναι προφανές ότι μόνο η απειλή ποινικών κυρώσεων δεν μπορεί να διασφαλίσει το αληθές των βεβαιώσεων και μετά ταύτα την μη διάδοση του ιού.

Παρακαλούμε να έχουμε την έγγραφη απάντησή σας στα ανωτέρω κρίσιμα ερωτήματα και σας δηλώνουμε ότι μέχρι να την λάβουμε θα απέχουμε από τα μαθήματα, είναι δε αυτονόητο ότι δεν θα καταχωρούνται οι απουσίες των μαθητών κατά το διάστημα της αναμονής της απάντησής σας.