Για τα χάλια των Επισκόπων γράφουμε συχνά. Όχι επειδή θέλουμε να τους προσβάλλουμε, όχι επειδή χαιρόμαστε.

Απλώς φθάσαμε σε καιρούς που έγιναν επικίνδυνοι και πρέπει να προφυλαχθουμε. Επειδή διαστρεβλώνουν την αλήθεια, τα δόγματα, την Πίστη μας.

Επειδή έγιναν μια μαύρη μάζα που κάνει κακό, που σκορπάει απογοήτευση στο ποίμνιο.


Σε τηλεοπτική εκπομπή, ρωτήθηκε από έναν ιερέα, τον π. Νικ. Μαυρουδή: «Όλοι γνωρίζουμε, όλοι βιώνουμε διάφορες δοκιμασίες, διάφορες καταστάσεις στην Ελλάδα, σε όλον τον κόσμο. Και υπάρχει αυτό το θέμα των κεκλεισμένων των Εκκλησιών. Διχάζεται ο κόσμος. Άλλοι δεν μπορούν να το διαχειριστούν κτλ. Πώς θα διαχειριζόταν ο Γέροντας μία τέτοια κατάσταση στις μέρες μας και τι μπορούμε να συμβουλεύσουμε τους ανθρώπους, οι οποίοι αγανακτούν με όλες αυτές τις δοκιμασίες που περνάμε;».

Και προσέξτε απάντηση του Μητροπολίτη: Πολύ ωραία η ερώτησή σου πάτερ μου και ευχαριστώ πάρα πολύ.

Ο Γέροντας αδελφέ μου ήταν άνθρωπος ο οποίος εκινείτο με μεγάλη άνεση και με ελευθερία σε οτιδήποτε είχε μπροστά του και πιστεύω ότι ο Γέροντάς μας θα ήταν άνθρωπος που θα έκανε υπακοή στην Εκκλησία.

Γιατί αυτό μας εδίδασκε πάντοτε. Και δεν στεκόταν στο αν θα πάει στην Εκκλησία ή όχι, αλλά όπου κι αν ήταν, ήταν ο τόπος του Εκκλησία.

Να σας πω ότι εμάς όταν ήμασταν νέοι μοναχοί και ήμασταν καμιά φορά εκτός Αγίου Όρους στην Θεσσαλονίκη στο κονάκι μας, όπως το ελέγαμε, δεν μας επέτρεπε να πάμε Εκκλησία ο Γέροντας. Έλεγε είσαστε νέοι Μοναχοί. Δεν πρέπει να πηγαίνετε στην Εκκλησία μέσα στον κόσμο. Να μείνετε στο κελί σας και να προσεύχεστε εκεί. Και μέναμε στο κονάκι μας και δεν πηγαίναμε στην Εκκλησία στον κόσμο γιατί ήθελε να μένουμε απερίσπαστοι χωρίς να σκανδαλίζουμε και να σκανδαλιζόμαστε κι εμείς. Και αυτό το έκανε και ο ίδιος. Προσευχόταν στο δωμάτιό του, στο κελλάκι του.

Λοιπόν. Ο Γέροντας ήταν άνθρωπος της υπακοής και αυτό το οποίο γίνεται σήμερα η Εκκλησία μας το εισηγείται και η Εκκλησία το αποδέχεται.

Καλόν είναι να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία πάτερ. Αυτή είναι η πιο μεγάλη ασφάλεια παρά να κάνουμε πράγματα δικά μας και να ιδιορρυθμούμε και να κατακρίνουμε την Εκκλησία και τους ποιμένες μας.

Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο και πολύ χειρότερο. Η υπακοή στην Εκκλησία δεν βλάπτει ποτέ. Η ανυπακοή φέρνει πάντοτε κακά αποτελέσματα. Έστω κι αν μας στενοχωρεί.

Όλοι μας στενοχωρούμαστε. Είσαι διάκονος. Ξέρεις ότι όταν λειτουργούμε σε άδειες Εκκλησίες θλιβόμαστε όλοι μας. Αλλοίμονο, εμείς θλιβόμαστε πιο πολύ.

Αλλά είναι μία οικονομία, μία διαχείριση ενός φαινομένου πρωτόγνωρου που η Εκκλησία το κάνει με πολύ σύνεση και με πολύ αγάπη. Δεν το θέλουμε αλλά αναγκαστήκαμε και το κάνουμε για το καλό του κόσμου.

Να ‘σαι καλά Διάκο μου. Η Παναγία μαζί σου.


«…αυτό το οποίο γίνεται σήμερα η Εκκλησία μας το εισηγείται και η Εκκλησία το αποδέχεται.…»

++++++++++++++++++

Η Εκκλησία τί είναι; Ο Βαρθολομαίος, ο Ιερώνυμος, ο Πειραιώς, ο Ιλίου, ο Μεσογαίας, ο Δημητριάδος, ο ίδιος ο Λεμεσού, και άλλοι;

Εσείς Σεβασμιώτατε πού κάνετε υπακοή; Στους κανόνες και την Παράδοση της Ο Εκκλησίας;

Τότε πώς αναγκαστήκατε να κλείσετε τους Ναούς;

Πού υπακούσατε;

Το πιό σημαντικό: πού κάνατε παρακοή;


«Καλόν είναι να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία πάτερ.»

Στο ποίμνιο γιατί δεν υπακούσατε; Με αυτές σας τις πονηρές και ανορθόδοξες τοποθετήσεις, δεν γνωρίζετε ότι επηρρεάζετε και οδηγείτε σε λάθος δρόμους σκέψης και συμπεριφοράς, τα μέλη της Εκκλησίας που δεν γνωρίζουν Κανόνες, Δόγμα κλπ;

Κατά λάθος το κάνατε σε αυτή την απάντηση; Είναι ή δεν είναι αδικαιολογητη αυθαιρεσία εκ μέρους σας αυτό που κάνατε και συνεχίζετε να πράττετε, αμετανόητος;


«Δεν το θέλουμε αλλά αναγκαστήκαμε και το κάνουμε για το καλό του κόσμου.»

Τον εαυτό του και τους συνεπισκόπους του εννοεί με τον όρο «Εκκλησία» λοιπόν. Δεν έχει όμως το θάρρος να πει «να κάνετε υπακοή σε εμάς τους Επισκόπους που είμαστε η Εκκλησία», αλλά λέει «να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία».

Δηλαδή να κάνει και αυτός υπακοή στον εαυτό του !!

Τί σόϊ «υπακοή» είναι αυτή;

Να κάνεις ό,τι σε συμφέρει και μετά να το παρουσιάζεις ως υπακοή στην Εκκλησία!

Από εκεί και πέρα τί να περιμένει κανείς; Θα πρέπει να είναι έτοιμος να ακούσει και τα πιο απίθανα πράγματα. Λίγο ακόμα και θα μας πει ευθέως ο Σεβασμιώτατος ότι ο εκκλησιασμός σκανδαλίζει και καλό θα είναι να μένουμε σπίτια μας. Δεν καταλαβαίνει το κακό που προκαλεί όταν προσπαθεί να δικαιολογήσει με τα πιο άσχετα παραδείγματα την στέρηση του εκκλησιασμού από τους πιστούς;

++++++++++++++++++++

Γιατί τώρα ο Ψεκασμένος και Σκοτεινός πρωθυπουργός να μην κλείσει τους Ιερούς Ναούς για ακόμη μεγαλύτερο διάστημα στηριζόμενος στις ανοησίες του Λεμεσού;

Αυτό, δεν είναι συνεργασία;

Δεν είναι «υποδούλωση»;

++++++++++++++++++++

Και κάτι ακόμη: ο Άγιος Βασίλειος, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Άγιος Λουκάς της Κριμαίας τονίζουν ότι τα δημοσίως λεγόμενα και πραττόμενα, δημοσίως να ελέγχονται.

Αλλά ένα έξυπνο, δαιμονικό τέχνασμα των Ιερέων της Νέας Εποχής, είναι η φράση «να μην κατά κρίνουμε τους ποιμενάρχες». Ότι δηλαδή κάνουμε μεγάλη αμαρτία.

Αυτό είναι λάθος και μέγα ψέμα. Τους διαψεύδει ο ίδιος ο Κύριος, ο Απόστολος Παύλος, ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Όσιος γέρων Παΐσιος, ο μακαριστός επίσκοπος Αυγ. Καντιώτης, ο μακαριστός Ιερομον. Αθ. Μυτιληναίος κ.ά.