– Αν κάποιος φτιάξη ένα ωραίο φαγητό με ακριβά υλικά και πολλή τέχνη και το κάνη πεντανόστιμο, αλλ’ ύστερα ρίξη καμμιά δεκαπενταριά σταγόνες υδροκυανί­ου, θα φάη κανείς αυτό το φαγητό;

Σάς ερωτώ.

Μα είναι νόστιμο, μα έχει καλά υλικά, μα…

Ναι, αλλά έπεσε δηλη­τήριο επάνω. Ποιος θα τολμήση, έστω να δοκιμάση, ένα φαγητό, που έχει μέσα υδροκυάνιο, που όχι άνθρωπο, αλλά ελέφαντα σκοτώνει;

(π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος

–ΧΡΙΣΤΩ ΤΩ ΘΕΩ ΠΑΡΑΘΩΜΕΘΑ A΄ Έκδοσις Οκτώβριος 2003, Ιερόν Ησυχαστήριον Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζήνος 180 20 Τροιζήνα)


Φωτιά έχουν πάρει τα κοινωνικά δίκτυα, οι εφαρμογές μηνυμάτων και τα χριστιανικά ιστολόγια. Παντού διαβάζεις για τις ανακοινώσεις των Χριστιανικών Σωματείων και Φορέων (που ζητούν το άνοιγμα των εκκλησιών! Μεγάλος ο ενθουσιασμός, καλό το φαγητό, αλλά, το χάλασε το …λίγο υδροκυάνιο.


Επιτρέψτε μερικά σχόλια σε αυτές τις ανακοινώσεις-παρεμβάσεις, γιατί δεν είναι αποδεκτό στις ανακοινώσεις ορθοδόξων σωματείων να “παζαρεύονται” αξίες για τις οποίες οι άγιοι Πατέρες έδωσαν και το αίμα τους.

Θα παραδοθούν αμαχητί «εις αντάλλαγμα» των ανοιχτών ναών ;


Διαβάζουμε οτι τα «Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία και Πολιτιστικοί Φορείς μαζί με τα Παραρτήματά τους- σε όλη την Ελλάδα» παίρνοντας θέση συνηγόρου του Κλήρου καταρχήν και ακολούθως του πιστού λαού , προβαίνουν σε διαμαρτυρία προς τους Κυβερνώντες σε πρόσφατη επιστολή τους όπου μεταξύ άλλων λένε :

«Περιμένουμε την άμεση και καθοριστική παρέμβασή σας, προκειμένου εν τέλει να μας επιτραπεί, τηρουμένων των υγειονομικών μέτρων, να εορτάσουμε τα κοσμοσωτήρια γεγονότα των επικείμενων μεγάλων Εορτών στους Ιερούς Ναούς μας.»

++++++++ ++++++++++

Σας φαίνεται φυσιολογικό αυτό;

Να πάμε δηλαδή με μάσκα, γάντια και ….βατραχοπέδιλα (αν το αποφασίσει και αυτό η επιτροπή λοιμωξιολόγων) στην εκκλησία το δεχόμαστε;

Ναι σε όλα ;

Καλύτερα να βρεθούμε σε κατακόμβες. Προτιμότερο να χάσουμε και τις ζωές μας, παρά να δεχτούμε τα παραπάνω.

Έτσι σκέφτηκαν και κάποιοι άγιοι μάρτυρες, τους οποίους δεν φτάνουμε ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι, όταν οι τότε εικονομάχοι πήγαν “απλώς” να τους κατεβάσουν μία εικόνα.

++++++++ +++++++

Θα μπορούσε εδώ να τεθεί και ένα ακόμα ερώτημα:

Αν η επιτροπή πει αύριο να πάρουμε την Θεία Κοινωνία σε κουτάκι, θα πούμε “εντάξει, δεχόμαστε” αρκεί να έχουμε ανοιχτούς τους ναούς;

Τι είναι η ορθοδοξία για να βάζουμε τα δόγματα και τις παραδόσεις της σε διαπραγμάτευση; Τι θα μείνει από Ορθοδοξία αν καινοτομούμε τόσο εύκολα;

_______________________

Mα θα μου πείτε εδώ τόσα σωματεία , φορείς και παραρτήματα ανά την Ελλάδα και χιλιάδες πιστοί , συμφωνούν τους όρους αυτούς για να ανοίξουν οι εκκλησίες, εσύ γιατί κάνεις θόρυβο;

Όμως, ειδικά όσον αφορά την πρώτη επιστολή:

Δεν σας προβληματίζει ότι όλοι την δέχτηκαν ευχάριστα;

Δεν σας προβληματίζει ότι αυτή η επιστολή είναι ίδια με γνωστού Μητροπολίτη ο οποίος έκλεισε τους ναούς πριν καν το αποφασίσει η Πολιτεία;

Δεν σας προβληματίζει ότι την επιστολή αυτή την αναπαρήγαγαν όλα τα συστημικά μέσα;

Δεν σας προβληματίζει ότι την δέχτηκε ο Αρχιεπίσκοπος;

Δεν σας προβληματίζει ότι ο τελευταίος την έστειλε στον Πρωθυπουργό;

Δεν σας προβληματίζει ότι όλα αυτά έγιναν σε χρόνο ρεκόρ;

Μήπως όλο αυτό δίνει την τέλεια “πάσα” για να επιβληθεί μία “λειτουργική αναγέννηση” (ήδη την ετοιμάζει το καλό μας Πατριαρχείο – και μιλάει πλέον ανοιχτά γι’ αυτήν) με πρόσχημα τους περιορισμούς που θέτει η πολιτεία;



Μήπως δεν πρέπει να παίζουμε με τις παραδόσεις και τα πιστεύω μας;

Σε μία αντίστοιχη περίπτωση τι μπορεί να έλεγε ένας άγιος;

….Καὶ βλέπεις, ὁ ἄλλος δὲν μιλάει. Δὲν πάει νὰ διαλύσουν τὴν Ἐκκλησία;«Δὲν πειράζει!», λέει. Πηγαίνει καὶ μὲ τὸν ἕναν καὶ μὲ τὸν ἄλλον, ἀρκεῖ νὰ βολευτῆ.

Τί νὰ βολευτῆ!

Αὐτὸν τὸν βολεύει ὁ διάβολος τελικά. Αὐτὰ εἶναι ἄτιμα πράγματα… (Πνευματική Αφύπνιση, Λόγοι – Τόμος Β, σελίδα 16)

______— _____

Ἔλεγαν τότε στοὺς Χριστιανούς:«Ρίξε μόνο λιβάνι στὴν φωτιὰ καὶ μὴν ἀρνῆσαι τὸν Χριστό».

Δὲν τὸ δέχονταν.

«Κάνε μόνον πὼς ρίχνεις».

Δὲν τὸ δέχονταν.

«Μὴ μιλᾶς γιὰ τὸν Χριστὸ καὶ πήγαινε ἐλεύθερος σὲ ἄλλο μέρος», καὶ δὲν τὸ δέχονταν.

Σήμερα βλέπεις ἕναν νερόβραστο κόσμο. (ο.π.,σελίδα 27)


Και ας πούμε ότι ο άγιος Παΐσιος μιλάει για διαφορετικές καταστάσεις (αν και αυτό φαίνεται δύσκολο).

Θα σας ρωτήσω, αν ζητούσαν το δίκιο της εκκλησίας μας ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ή ο μέγας Αθανάσιος, κάνοντας έστω και μια μικρή υποχώρηση ή διαπραγμάτευση, θα είχαμε σήμερα Εκκλησία;

Αν ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής έκανε λίγο πίσω, θα είχαμε σήμερα εκκλησία;

Αν εμείς βάλουμε σε διαπραγμάτευση τα δόγματα μας και τις παραδόσεις μας, θα έχουμε αύριο εκκλησία;

Συγχωρέστε την αυστηρότητα του κειμένου, αλλά αυτά που ζούμε πάνε να καταργήσουν όλα όσα ξέραμε.

Επίσης, να σημειωθεί εδώ ότι τα ερωτήματα αυτά τίθενται σε ανθρώπους που έχουν καλή προαίρεση και διάθεση. Και, προφανώς, δεν θα κάνουμε την χάρη στον διάβολο να τους βάλουμε όλους στο ίδιο τσουβάλι. Ούτε όσους χάρηκαν με αυτές τις ανακοινώσεις και τις κοινοποίησαν θα τους θεωρήσουμε “διαπραγματευτές” της μόνης Αλήθειας. Εκείνοι, ίσως, επειδή είναι απονήρευτοι το έκαναν και συνυπέγραψαν..

Επειδή όμως έχει υπάρξει και μια πιο παλιά ανακοίνωση κάποιων σωματείων, στην αρχή της “πανδημίας”, έχουμε χρέος να είμαστε πιο προσεκτικοί, σε καμία περίπτωση βιαστικοί, και έτσι, να μην συμμεριζομαστε ανεπιφύλακτα τον ενθουσιασμό των πολλών.

ΥΓ:

Απορίας άξιον πράγματι πώς τα αναφερόμενα κατά επωνυμία 277 σωματεία φορείς και παραρτήματα ως εκπρόσωποι χιλιάδων πιστών όπως ανακοινώνεται στο διαδίκτυο ομονόησαν σε ένα κείμενο (το τελευταίο), ποιος είναι ο αρχικός συντάκτης του, με ποιο τρόπο επικοινωνήθηκε και τέθηκε σε διαβούλευση ή έγκριση προς τα σωματεία –φορείς και παραρτήματα, πόσα είναι τα μέλη του κάθε συλλόγου και με ποιο τρόπο προσυπογράφηκε και εγκρίθηκε τελικώς ώστε να σταλεί προς Κοινοποίηση στους Κυβερνώντες.

Πίσω από τους νομικούς σχηματισμούς και τις ομάδες υπάρχουν πρόσωπα , τα οποία παρουσιάζονται στον εξωτερικό κόσμο και ταυτοποιούνται με τον αριθμό αστυνομικής ταυτότητας ή το ΑΦΜ τους και τη διεύθυνση κατοικίας τους .

Αντίστοιχα , οι ομάδες προσώπων έχουν ΑΦΜ, έδρα , αρ.πρωτ.καταχώρισης και εκλεγμένη διοίκηση η οποία και μόνο εκπροσωπεί και μιλά για τα μέλη.

Δεν έχει ο καθένας από εμάς δικαίωμα να ενημερωθεί ποια συγκεκριμένα φυσικά πρόσωπα υπογράφουν τη συγκεκριμένη διαμαρτυρία ως εκπρόσωποι των σωματείων, φορέων και παραρτημάτων και χιλιάδων πιστών που προσυπογράφουν την επιστολή διαμαρτυρίας ;

Χρήστος Βλαμάκης για το orthopraxia.gr