Μία επιστολή ενός γονέα, που εκφράζει ορισμένους από τους προβληματισμούς του σε σχέση με την τηλεκπαίδευση, δημοσιεύουμε παρακάτω.

Αξίζει να σημειώσουμε οτι ήδη εχουν εκφραστεί θετικά, γονείς και εκπαιδευτικοί.

Ας την μελετήσουμε…

Χαίρετε!

Αρχικά θέλω να ευχαριστήσω όλους τους φορείς και κυρίως τους ηθικά και οικονομικά απαξιωμένους δασκάλους, που συμβάλλουν σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις, ώστε να καταφέρουν τα παιδιά μας να διδαχθούν και την υπόλοιπη ύλη για φέτος.


Πλην όμως θα ήθελα να θέσω σαν γονέας, κάποιες ερωτήσεις :

1) Είναι ποτέ δυνατόν να γίνει σωστή διαπαιδαγώγηση των μαθητών μέσω διαδικτύου και χωρίς την άμεση επαφή του μαθητή με τον παιδαγωγό; Μπορεί ο υπολογιστής να αντικαταστήσει την μεταδοτικότητα και την δημιουργικότητα του δασκάλου; Η σχέση δασκάλου-μαθητή έπαψε να είναι απαραίτητη για την ορθή κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών;

2) Η αντικατάσταση των βιβλίων,του πίνακα κ.α από πολύχρωμες οθόνες θα συμβάλλουν θετικά στην πνευματική υγεία των παιδιών;

3) Υπάρχει κάποια επιστημονική έρευνα που να μας βεβαιώνει πως είναι ωφέλιμο για τα παιδιά μας να έχουν άμεση επαφή με χρήση εργαλείων ψηφιακής τεχνολογίας;

Σύμφωνα με την UNESCO πάντως θα ήταν καλό να απαγορευτεί στα παιδιά η χρήση υπολογιστών τουλάχιστον μέχρι την ηλικία των 9 ετών εξαιτίας δυσμενών επιπτώσεων στον εγκέφαλο.

4) Ο κίνδυνος για ηλεκτρονικό εθισμό έπαψε να υφίσταται;

5) Έχουν όλοι οι δάσκαλοι,γονείς και τα παιδιά τις δεξιότητες για την χρήση των απαραίτητων εργαλείων στην τηλεκπαίδευση και την επικοινωνία αυτού του είδους;

6) Έχουν όλες οι οικογένειες πρόσβαση στο διαδύκτιο;

7) Οι οικογένειες που έχουν πρόσβαση στο διαδύκτιο,έχουν τα απαραίτητα εργαλεία,(υπολογιστές, οθόνες, εκτυπωτές κτλ);

Αν τα έχουν, πόσα από αυτά πρέπει να διαθέτει μια οικογένεια με παραπάνω από ένα παιδί;

8) Μπορούμε να πούμε ότι όλα αυτά σχεδιάστηκαν με βάση τις ανάγκες των μαθητών, των οικογενειών και της εκπαίδευσης;

9) Υπάρχει ο κίνδυνος η διαπαιδαγώγηση, η κοινωνικοποίηση και η γνώση να αντικατασταθούν από μια πλατφόρμα πληροφοριών;

10) Ο δάσκαλος όταν θα λειτουργήσει η πλατφόρμα, θα γίνει απλώς ένας διαχειριστής στις προσβάσεις μαθητών σε αυτήν;

Υπάρχει η δυνατότητα να συντονιστούν οι διάφοροι σύλλογοι,πολιτιστικοί,γονέων, εκπαιδευτικών και οιοσδήποτε άλλος φορέας που ενδιαφέρεται για το παρών και το μέλλον των παιδιών μας και να ζητήσουν περαιτέρω διευκρινίσεις,οργάνωση ή ακόμα και αλλαγή της συγκεκριμένης πολιτικής;

Ευχαριστώ για την υπομονή σας ως προς τους προβληματισμούς μου.