Μόνο με Συνοδική απόφαση γίνεται αλλαγή του Τυπικού της Εκκλησίας (α).

Posted: 23/08/2019 in Επιτάφιος της Παναγίας, Εγκώμια της Παναγίας, Τυπικό της Εκκλησίας
Ετικέτες: , , ,

Έχουμε γίνει μάρτυρες τις τελευταίες δεκαετίες, του να γίνονται διάφορες αλλαγές στο Τυπικό της Εκκλησίας μας. Δηλαδή να αλλάζουν πράγματα ή να εμφανίζονται καινούργια πράγματα, στις ακολουθίες της Εκκλησίας.

Έτσι όπως καταντήσαμε να είμαστε αδιάφοροι, ψυχροί, ακατήχητοι, υποκριτές έναντι της Εκκλησιαστικής μας παράδοσης, αρνητές των κανόνων που θέσπισαν οι Οικουμενικές Σύνοδοι, γεμάτοι από ψευτοαγάπη, αφήνουμε να γίνονται πράγματα ανεπίτρεπτα.

Παράδειγμα α’ : Από ένα λάθος που ξεκίνησε στο Άγιον Όρος, ψάλλει ο Ψάλτης (σε συγκεκριμένες στιγμές κατά την διάρκεια του Ορθρου και της Θείας Λειτουργίας), «Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς».

Αυτό δεν υπάρχει γραμμένο σε κανένα βιβλίο της Εκκλησίας.

Βέβαια, αύριο ίσως εκδόσει κάποιος κι ένα τέτοιο βιβλίο, οπότε θα λέμε «νά το!».

Άλλωστε δεν είναι και κακό. Μακάρι αυτές να είναι οι αμαρτίες μας.

Βεβαίως, διάφορα «χριστιανικά» αλλά όχι ορθόδοξα σάϊτ, (ιστοσελίδες), θέτουν έναν ψεύτικο προβληματισμό. Αν δηλαδή σώζει η Παναγία. Αλλά το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι ότι έχει γίνει αλλαγή του Τυπικού της Εκκλησίας. Παράνομη, παράτυπη, απαράδεκτη.

Τιμωρείται μάλιστα από τις Οικουμενικές Συνόδους.

Παράδειγμα β’: Ο «Επιτάφιος» της Παναγίας.

Πουθενά δεν υπάρχει τέτοια αναφορά. Ούτε εμείς θυμόμαστε τα παλαιότερα χρόνια να υπάρχει κάτι τέτοιο.

Αλλά, δεν είναι και κακό. Μακάρι αυτές να είναι οι αμαρτίες μας.

Είναι όμως έτσι;

***********************

Προσοχή. Το «Τυπικό» δεν είναι δόγμα, ώστε να μην μπορεί να αλλάξει.

Όμως, αυτό δεν μπορεί να γίνει από έναν Ιερέα, ή από έναν Επίσκοπο, αλλά «Συνοδικώς» (Κανόνας ΛΔ΄ Αγίων Αποστόλων).

Αλίμονο, αν ο κάθε Ιερέας ή ο κάθε Επίσκοπος «ράβει και ξηλώνει» μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία κατά το δοκούν.

Άλλωστε, μια διαφορά ανάμεσα στον Ορθόδοξο Χριστιανό και στον Προτεστάντη, είναι πως ο μεν πρώτος είναι δεσμευμένος από την Παράδοσή του, και δεν μπορεί να κάνει πράγματα «ων ο παρελθών χρόνος ουκ έχει τα υποδείγματα» ( Μ. Βασίλειος, επιστολή 130), ενώ ο δεύτερος, επειδή ακριβώς στερείται Παραδόσεως, κάνει ο,τι του αρέσει.

** ** ** ** **

Γι’αυτό και η Αγία Εβδόμη Οικουμενική Σύνοδος «τους τολμώντας τας εκκλησιαστικάς παραδόσεις αθετείν και καινοτομίαν τινά επινοείν» θέτει βαρύτατα επιτίμια (Πράξη Η΄).

Advertisements

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.