Συγχώρηση, Αδικία

Posted: 07/08/2012 in ορθόδοξα μηνύματα

Έλεγε ο αββάς Ζωσιμάς:

Ένας από τους αδελφούς που έμειναν μαζί μου και πήραν από μένα το μοναχικό σχήμα, μου λέει μιά μέρα:

-Αββά μου, σ’ αγαπώ πολύ

-Δεν βρήκα ακόμα κάποιον που να μ’ αγαπάει όπως τον αγαπώ εγώ, του απάντησα. Να τώρα λές εσύ «σ’ αγαπώ». Το πιστεύω.Αν όμως γίνει κάτι που δεν θα σ’ αρέσει, δεν θα μείνεις ο ίδιος. Ενώ εγώ, ό,τι κακό κι αν πάθω από σένα, δεν θα σταθεί ικανό να με χωρίσει από την αγάπη σου.

Δεν πέρασε πολύς καιρός και -δεν ξέρω τι τον έπιασε- άρχισε να λέει πολλά εναντίον μου, ακόμα κι αισχρόλογα. Τα μάθαινα όλα, αλλά έλεγα στον εαυτό μου:»είναι ο καυστήρας του Ιησού, που στάλθηκε για να γιατρέψει την κενόδοξη ψυχή μου. Από κάτι τέτοιους μπορεί να βγεί κανείς κερδισμένος, αν βρίσκεται σε πνευματική εγρήγορση, ενώ από κείνους που τον επαινούν ζημιώνεται. Αυτός είναι αληθινός ευεργέτης μου».

Έλεγα μάλιστα σ’ εκείνους που μού ‘φερναν τα μαντάτα:

-Μόνο τα φανερά μου κακά ξέρει. Κι αυτά όχι όλα, ένα μέρος μόνο.Τα κρυφά μου είναι όμως αναρίθμητα.

Μετά από καιρό με συναντάει στην Καισάρεια. Έρχεται, όπως συνήθιζε, με αγκαλιάζει και με φιλάει με θέρμη.Κάνω κι εγώ το ίδιο σαν να μη συμβαίνει τίποτα.Γιατί όσον καιρό μου έσερνε όλα τούτα, κάθε φορά που με συναντούσε μ’ αγκάλιαζε εγκάρδια.Κι εγώ δεν του έδειχνα καμιάν επιφυλακτικότητα ούτε το παραμικρό σημάδι πικρίας, αν και τα μάθαινα όλα.

Αυτή τη φορά όμως πέφτει στα πόδια μου και μου λέει:

– Συγχώρεσέ με, αββά μου, για τ’ όνομα του Κυρίου, γιατί πολλά και φοβερά ξεστόμισα εναντίον σου.

Κι εγώ, αφού τον φίλησα με θέρμη, του αποκρίθηκα χαριτολογώντας:

– Θυμάται η θεοφιλία σου το λόγο που μου είπες κάποτε; Ας πληροφορηθεί λοιπόν η καρδιά σου, ότι τίποτα δεν μου ξέφυγε απ΄όσα είπες. Όλα τα έμαθα, και πού και σε ποιούς τα είπες. Δεν είπα όμως ποτέ ότι δεν είναι έτσι, ούτε μ’ έπεισε κανείς να πω κακό λόγο για σένα. Ούτε παρέλειψα ποτέ να σε μνημονεύω στις προσευχές μου. Και θα σου φέρω ένα τεκμήριο της αγάπης μου:Κάποτε πόνεσε πολύ το μάτι μου. Τότε σ’ έφερα στο νού μου και, σταυρώνοντάς το, είπα:¨Κύριε Ιησού Χριστέ, με τις ευχές του αδελφού, θεράπευσέ με». Και αμέσως θεραπεύτηκα!

Σχολιάστε

