Συνοδική Επιτροπή επί των Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων:ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΩΣ ΜΗ ΓΕΝΟΜΕΝΑ

Η διόρθωση του Ιουλιανού Ημερολογίου έγινε για να συμβαδίζει η Εκκλησία με τα πολιτικά θέσμια και να μην ταλαιπωρούνται τα τέκνα Της. Κάνοντας αυτή την προσαρμογή η Αγία μας Εκκλησία δεν έκανε τίποτε περισσότερο από το να εφαρμόσει τον ΛΗ΄ Κανόνα της Πενθέκτης Συνόδου, σύμφωνα με τον οποίο, «τοις πολιτικοίς και δημοσίοις τύποις και η των εκκλησιαστικών πραγμάτων τάξις ακολουθείτω». Άλλες Εκκλησίες που δεν είχαν πρόβλημα συνεργασίας με την Πολιτεία, κράτησαν το Ιουλιανό Ημερολόγιο, χωρίς να διακόψουν την κοινωνία τους με τη Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Είμαστε συνεπώς ενωμένοι με την Εκκλησία των Ιεροσολύμων, με την Μοναστική Πολιτεία του Αγίου Όρους, με την Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης του Σινά και με τις Σλαβικές Εκκλησίες που ακολουθούν το μη διορθωθέν Ιουλιανό Ημερολόγιο. Συλλειτουργούμε και συμπροσευχόμεθα τόσο στις νέες όσο και στις παλαιές ημερομηνίες, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα, γιατί το ημερολόγιο είναι ένα εργαλείο και τίποτε περισσότερο. Ακόμη, η Εκκλησία μας έχει δεχτεί και ευλογήσει και τη λειτουργία Ενοριών που ακολουθούν το μη διορθωθέν Ιουλιανό ημερολόγιο. Αυτή την τόσο απλή αλήθεια δεν μπόρεσαν ή δε θέλησαν να εννοήσουν ορισμένες ομάδες αδελφών μας. Δεν εμπιστεύτηκαν τη Μητέρα Εκκλησία, αλλά «διέρρηξαν τον Άραφον Χιτώνα του Χριστού». Κυριάρχησε μια περίεργη λογική της ατομικής επιλογής και όχι της συλλογικής πορείας κάτω από τη Σκέπη της Εκκλησίας. Η συνέχεια ήταν αναμενόμενη. Ακολούθησαν τους Προτεστάντες, τους οποίους υποτίθεται πολεμούν. Η πολυδιάσπασή τους δεν αποτελεί πλέον έκπληξη. Η Αγία μας Εκκλησία δέχεται πολλές αιτήσεις οργανωμένων ομάδων Παλαιοημερολογητών και πολύ περισσότερες μεμονωμένων προσώπων, που εκφράζουν τον πόθο επανόδου στους κόλπους Της.

Τα Μυστήρια των Παλαιοημερολογιτών θεωρούνται ως μη γενόμενα και θα πρέπει να επαναλαμβάνονται εξ υπαρχής. Τούτο ισχύει και προκειμένου περί μιας ομάδας αδελφών, που ζήτησαν επανένταξη μετά του «Ιερέως» των στην Εκκλησία. Τα στοιχεία που προσκομίσθησαν στην Ιερά Σύνοδο για την Κανονικότητα της Ιερωσύνης του Ιερέως δεν είναι επαρκή. Έχουμε συνεπώς αμφισβήτηση της Χειροτονίας και στην περίπτωση αυτή ισχύει η με αρ. 1027/6367/765/21-6-1996 Απόφαση της Ιεράς Συνόδου, σύμφωνα με την οποία η Χειροτονία πρέπει να τελείται εξ υπαρχής από Κανονικό Επίσκοπο της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Το ίδιο θα μπορούσε να ισχύσει και για το Βάπτισμα των μελών της ομάδας αυτής. Όμως η Ιερά Σύνοδος, κατ’ άκραν επιείκειαν και εφαρμόζοντας την Εκκλησιαστική Οικονομία, δέχτηκε φιλανθρώπως την εισδοχή της Ομάδος στην Εκκλησία δια Χρίσεως Αγίου Μύρου. Η Ιερά Σύνοδος προχώρησε σε ένα ακόμη βήμα, άξιο αναφοράς. Επέτρεψε στην ομάδα αυτή τη χρήση του μη διορθωμένου Ιουλιανού Ημερολογίου, ώστε να μην αποκοπούν από τις συνήθειές τους ηλικιωμένα κυρίως πρόσωπα.

http://www.ecclesia.gr/greek/holysynod/commitees/dogma/aftoxeires.htm

Read more: http://www.egolpion.com/mistiria_gox.el.aspx#ixzz3M13bHOmz

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s